İtalyan lüks ikonu Bodrum’a geliyor

Nadir mücevher tasarımlarıyla ünlü İtalyan devi Bvlgari, lüks otelcilikte küresel çapta estirdiği rüzgarı Bodrum’a taşıyacak imzaları attı. 2026’da açılacak projede 100 ultra lüks villa da yer alacak.

Bodrum’un turizmde Mandarin Oriental, Four Seasons, Amanruya, Caresse, Edition, SixSense, Swissotel, Loft ve Max Royal ile devam eden lüks yolculuğuna Cennet Koyu’nun yanı başındaki konumuyla Bvlgari de katılıyor. Akdeniz’e Jewelry of Hospitality koleksiyonunun 12’nci halkası ile Bodrum’dan adım atacak olan İtalyan Bvlgari Hotels & Resorts için imzalar atıldı. Dünya ‘jet-set’ini Bodrum’da ağırlayacak otel 2026 yılında açılacak. Türkbükü-Gölköy sahilinde 60 hektarlık bir yarımadanın ucunda yer alacak.

Yatırım kararına uzanan yolu bir grup gazeteciyle gerçekleştirdiği İstanbul buluşmasında anlatan Bvlgari Grup Başkan Vekili ve Bvlgari Hotels Kurucusu Silvio Ursini, Bodrum’da bu yeri seçmelerinin 10 yıllık bir araştırmaya dayandığını söyledi. Ayrıca, ”Yapacağımız büyük açılış, Türkiye ve Bodrum’un büyüsünü küresel müşterilerimize tanıtmak açısından çok önemli bir dönüm noktası olacak” dedi.

‘İlk fikir İstanbul idi’

Grup olarak turizme Milano’daki ilk otelle başladıklarını belirterek, “Otel yaratmayı hassas bir zanaat ve nadir bir mücevher tasarımı olarak görüyoruz. Bodrum için beklentimiz çok büyük. Akdeniz’in mücevheri olan Bodrum, zengin ve değerli bir yerel dokuya sahip olmasıyla tipik bir turistik bölgenin ötesine geçiyor” diye konuştu.

Oteli başlarda İstanbul’da yapmaya odaklandıklarını ifade eden Silvio Ursini, şunları söyledi: “Uygun bir yer bulma arayışımız zor oldu. 10 yıldan uzun bir süre sonra, sadece geniş mekan ve mahremiyet değil, aynı zamanda benzersiz bir topluluk oluşturma fırsatı da vaat eden bir bölge olan Bodrum’da ideal ortamı keşfettik. Otelimizin bölgenin kendine özgü cazibesiyle yer alması çok önemliydi. Bölgede bir arkeolojik alanın bulunması, bölgenin tarihi ve kültürel önemini ortaya koyuyor.” Projeyi değerlendiren Ursini, “Türkiye’de karşılaştığımız mermer, hem kalite hem de güzellik açısından dünya çapındaki otellerimizde gördüklerimizin çok ötesinde; kesinlikle muhteşem. Doğru konum, doğru inşaat kalitesiyle buluştuğunda ortaya olağanüstü bir yapının çıkacağı kesin” dedi.

Yatırımcı Cengiz Holding

Milanolu mimarlık firması ACPV Architects’in ünlü mimarı Antonio Citterio Patricia Viel tarafından tasarlanacak projenin yatırımcısı olan Cengiz Holding’in Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Cengiz ise atılan imzaların ardından,

şu değerlendirmeyi yaptı: “Türkiye genelinde birinci sınıf projelerin önde gelen yatırımcılarından biri olarak, kendimizi ağırlıklı olarak ülkemizin ekonomik refahını geliştirmeye ve turizm gibi önde gelen sektörlerde ulusumuzun yüksek potansiyelini ortaya çıkarmaya adadık.”

84 oda ve suit 100 villası var

Bodrum projesini değerlendiren Bvlgari CEO’su Jean-Christophe Babin şunları söyledi: “Teraslı Akdeniz bahçelerinden oluşan 10 hektarlık bir yüzeye yayılan tesis, farklı kategorilerde 100 Bvlgari markalı villadan oluşan seçkin bir konut topluluğu ile çevrelenecek. Resort ise 84 oda ve süitten oluşacak. 25 metrelik özel havuzuyla kendi özel plajına açılan beş yatak odalı, 800 metrekarelik Bvlgari Villa ise dünya çapında lüks konaklamada yeni bir kilometre taşı olacak.”

Büyük açılış ses getirecek

2026’da planlanan açılışa değinen Silvio Ursini, “Büyük açılış, Türkiye ve Bodrum’un büyüsünü küresel müşterilerimize tanıtmak açısından çok önemli bir dönüm noktası olacak ve diğer 11 tesisimizde kutlanacak. Bu kutlama, fiziksel otellerimizin ötesine geçerek tüm uluslararası etki ağımızın tamamına yayılacak. Değerli küresel marka elçileri, nüfuzlarını Bodrum’un lüks destinasyon dünyasındaki itibarını yükseltmek için kullanacak” dedi.

Miami, Maldivler sonrası ‘Bodrum’

Mücevher dünyasının ikon markası Bvlgari, son dönemde otel ve resort yatırımlarıyla da öne çıkıyor. Milano, Londra, Dubai, Şangay, Pekin ve Bali’nin ardından geçen yıl Roma ve Tokyo’da da açıldı. Bvlgari, 2026’da açacağı Miami Beach ve Maldivler otellerinin yanına Bodrum’u da ekleyerek 12 tesise ulaşacak.

140 yıllık ‘tasarım’ öyküsü…

Yunan gümüş ustası Sotirio Bulgari tarafından 1884 yılında Roma’da kurulan Bvlgari, işçilik ve tasarımlarıyla mücevher dünyasında ün kazandı. 1970’lerin başında mağazaları İtalya sınırlarını aşan marka, Avrupa ve ABD’ye açıldı. Grup, 2011’de dünyanın önde gelen lüks grubu LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SA ile stratejik bir anlaşma imzaladı. İlk otelcilik yatırımına ise 2004 yılında Milano’da başlayan Bvlgari, tıpkı mücevherde olduğu gibi dünyanın önde gelen lüks koleksiyonu olmayı hedefliyor.